fredag 18. november 2011

Karakterer og skole

Som dere sikkert vet er skolen ganske anderledes her enn det den er hjemme. Det er strengere for eksempel med kleskoder, hallpass, annmerking hvis du er sen eller ikke er på skolen. Lekser som du må gjøre hvis du vil bestå. Men der er også litt lettere i og med at så lenge du gjør leksene og de oppgavene du blir fortalt kan du faktisk få en ganske så godt karakter selv om du ikke gjør så bra på prøver.

Karakterene mine så langt på Weber. Har D i gym fordi jeg ikke har tatt en kondisjons test enda.. 
Jeg liker den amerikanske skolen, de fleste lærerene er kjempe hyggelige og elsker utveklsings elever. Jeg får ganske mye hjelp av dem og de lar ikke utvekslings elevene jobbe rompa av seg når de vet at du har språklige utfordringer. Jeg elsker alle lærene mine og klassene jeg har. Jeg tor mitt favoritt fag faktisk har blitt matte ig og med at jeg har tidenes beste mattelærer, hahah hun er faktisk talt gal men jeg elsker henne og hun har alltid en historie og fortelle. Forrige time laget vi en sikkerhets plan for hvis hun fikk hjerteinfarkt på skolen i klassen vår og nesten alle fikk hver sin oppgave. Min er forsåvidt bare og ringe 911 haha. Jeg elsker også digetal photography klassen min, der lærer vi om hvordan ta gode bilder og for så og redigere dem i photoshop! Og læreren min i den klassen er så hyggelig. Elsker henne!
Davis high
Det jeg også liker med den amerikanske skolen er at lærerene har sitt eget klasserom. Det gjør alt så mye lettere. Du vet alltid hvor læreren din er og kan egentlig alltid gå inn der og få hjelp så lenge han/hun ikke underviser. Prøvene her eg også ganske enkle, mye avkryssinigs prøver, men jeg er uheldigvis ikke så flink på sånne og det lar jeg ofte læreren min få vite så de er snillere med meg. Noe jeg ikke liker så godt er at vi bytter alltid prøvene med naboen for å rette dem og det syns jeg er veldig flaut i og med jeg ikke er noe spessielt flink på avkryssnings prøver. Fikk spørsmål en gang om jeg hadde levert inn rett prøve en gang fordi alt var feil. Flinke meg. Eller liker jeg meg i det amerikanske skolemiljøet, men jeg må og si at skolene i USA er ganske forskjellie fra hverandre. Har gått på 2 ulike skoler nå og de er toalt forskjellie, min favoritt skole er fremdeles Davis. Jeg elsker alle folkene på den skolen og skolen i seg selv. Dere aner ikke hvor hjemme jeg følte meg der, det var rett og slettt mitt andre hjem. Hvis jeg ikke var på skolen en dag for en eller annen grunn savnet jeg og være på skolen og ville bare ned for å hilse på alle! Davis high folkene vil alltid være de beste amerikanske vennene mine, jeg elsker dem! Satser på at alle blir sent til norge som missjonærer. 


Dorlig bilde av Weber high, men det eneste jeg kunne finne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar